[All] Silnik 3.0 TFSI - opinie

Awatar użytkownika
paw1972
Moderator
Moderator
Posty: 2218
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 13:59
imie: Pawel
Marka: Audi
Model: A7 S Line Quattro
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CDUC
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Aylesbury

[All] Silnik 3.0 TFSI - opinie

Post autor: paw1972 » niedziela, 19 sierpnia 2012, 18:11

Witam. Koledzy chodzi mi o silnik 3.0 TFSI - w UK przy C6 podawana jest moc 290 KM, w PL na A6 Klub podaja 300 KM (nie wiem skad roznice). Prosze o jakiekolwiek info i opinie szczegolnie w nadwoziu A6 C6. Czytalem troche opinii na A6 Klubie oraz Autocentrum - czesc posiadaczy to uzytkownicy z UK. Silnik nie czesto spotykany - chyba jeszcze za mlody, ale mnie bardzo interesuje :) pozdr.
A6 C5 2.5 TDI z wirusem na 210 KM/450 Nm
Sprzedane:
Obrazek
A6 C6 2.0 TDI S Line z wirusem około 180 KM: Sprzedane. Obecnie A7 3.0 TDI S Line Quattro 300 KM 680 Nm po programie.
a może to http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
mario-kasta
Moderator
Moderator
Posty: 2178
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 16:56
imie: Mariusz
Marka: Subaru
Model: Legacy
poj. Silnika: 2000
kod silnika: +++
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Gozo-Rybnik
Kontakt:

Re: [All] Silnik 3.0 TFSI - opinie

Post autor: mario-kasta » niedziela, 19 sierpnia 2012, 18:47

to chyba ten co ma znaczek T a tak naprawde ma kompressor.10 KM roznicy to prawie nic,z moim Pawel tez tak jest ze podaja 240/250 zaleznie od zrodla.Widze ze dobra droge obierasz,choc jednak to kompresor wiec nici z remapowania.
Obrazek :)
Having a fast car in Malta is like having a helicopter in a basement.
--DRIVE SLOW OR DIE TRYING-- 20V-->R6-->VR6-->V6-->Boxer

Awatar użytkownika
viper
Administrator
Administrator
Posty: 1647
Rejestracja: poniedziałek, 24 stycznia 2011, 21:35
imie: Dawid
Marka: Audi
Model: RS6 C5
poj. Silnika: 4200
kod silnika: BYC
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Amersham\Gniezno
Kontakt:

Re: [All] Silnik 3.0 TFSI - opinie

Post autor: viper » niedziela, 19 sierpnia 2012, 18:47

Mnie ogólnie podoba się ta jednostka - tańsza alternatywa do V8 a ma spory potencjał. Tunig może nie jest tak prosty jak disla ale można sporo wyciągnąć
Tu masz fotki u Pachury z wykresem po
http://pachura.pl/projekty1.php?kategoria=124&lang=pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Dziwna ta różnica w kucykach - Pachura też podaje 300 jako standard
Wygląda jak by zależnie od auta była inna moc
Ty w A7 im wyszło ponad 315
http://www.motocenter.pl/Aktualnosci/No ... 7-3.0-TFSI" onclick="window.open(this.href);return false;
Aczkolwiek na wyjsci (po tuningu) mają prawie to samo :D
"Nie sztuką jest umrzeć, Natomiast sztuką jest Żyć.
Prawdziwym Arcydziełem - żyć i nie zejść na psy"
Obrazek

Awatar użytkownika
paw1972
Moderator
Moderator
Posty: 2218
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 13:59
imie: Pawel
Marka: Audi
Model: A7 S Line Quattro
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CDUC
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Aylesbury

Re: [All] Silnik 3.0 TFSI - opinie

Post autor: paw1972 » niedziela, 19 sierpnia 2012, 19:26

Silnik w serii ma imponujące osiągi i to w nadwoziu C6. 5,9 s/100 km to jak na początek gacie wyrywa :-P Faktycznie róznica w danych co do BHP jest - może to kwestia jakiejś różnicy na rynki, albo nie dokładne info. Dzięki Mario i Viper - nie ukrywam, że interesuje mnie jednostka benzynowa i spora moc przy rozsądnym spalaniu. Jak widzę po programie moc około 388 KM i moment około 500 Nm to sporo. Ciekawej jak wpływa to na poprawienie osiągów (Vmax i Max speed v. spalanie). Ten silnik podoba mi się, tylko czy istnieje jakaś problematyka w tym motorze, czy Audi poradziło sobie z oczyszczaniem cylindrów i czy kompresor jest wieczny ? pozdr.
A6 C5 2.5 TDI z wirusem na 210 KM/450 Nm
Sprzedane:
Obrazek
A6 C6 2.0 TDI S Line z wirusem około 180 KM: Sprzedane. Obecnie A7 3.0 TDI S Line Quattro 300 KM 680 Nm po programie.
a może to http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Misiek
Administrator
Administrator
Posty: 3112
Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 16:19
imie: Marcin
Marka: audi
Model: 90 B3
poj. Silnika: 2200
kod silnika: kv
Rocznik: 1989
Lokalizacja: Gadnsk/Cardiff
Kontakt:

Re: [All] Silnik 3.0 TFSI - opinie

Post autor: Misiek » niedziela, 19 sierpnia 2012, 22:47

niestety kompresor jak turbo tez może się sypnac ale przy regularnych serwisach i dobrym oleju nie zadnym bo ktos powiedzial ze taki lepszy tylko to co powinno byc bedzie sporo zywotniejszy od turbo no i tuning jego tez jest do zrobienia dla przypomnienia g60 to tez kompresor przy stage 3 mialy grubo
Pozdrawiam misiek.
MY RIDE - KLIK Niebieski MY RIDE - KLIK Czarny

Obrazek - A3
Obrazek - Niebieski
Obrazek - Czarny
TorSen Potega Szos !!! i nie tylko

krzycho2626
Forumowicz 100%
Forumowicz 100%
Posty: 624
Rejestracja: niedziela, 13 czerwca 2010, 12:03
imie: Krzysiek
Marka: audi
Model: a6 c6 s-line
poj. Silnika: 2000
kod silnika: BRE
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Brackley / Kalisz

Re: [All] Silnik 3.0 TFSI - opinie

Post autor: krzycho2626 » poniedziałek, 20 sierpnia 2012, 10:15

PaV1972 co się stało że rezygnujesz z a8 lub a6 3.0tdi-tłumacz się????
sorki za off topa -nie wytrzymałem ;)

zwierzakfm
Moderator
Moderator
Posty: 2751
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 16:58
imie: Łukasz
Marka: Audi
Model: S4 B9
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CWGD
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Worcester

[All] Silnik 3.0 TFSI - opinie

Post autor: zwierzakfm » poniedziałek, 20 sierpnia 2012, 10:48

Pawel, przyjrzyj sie jednostkom mocy, jedne beda w PS drugie w BHP. Stad ta delikatna roznica w liczbie. Jak przyjrzysz sie mocy w kW powinno byc to samo.

Awatar użytkownika
paw1972
Moderator
Moderator
Posty: 2218
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 13:59
imie: Pawel
Marka: Audi
Model: A7 S Line Quattro
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CDUC
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Aylesbury

[All] Silnik 3.0 TFSI - opinie

Post autor: paw1972 » poniedziałek, 20 sierpnia 2012, 21:41

Krzych2626 :) nie rezygnuje - nadal jednostka 3.0 TDI najbardziej mi sie podoba. Niestety, ale 3.0 TFSI w A8 jest dopieo od D4, a w A6 jest juz od 2009 w C6. Osiagi po programie sa doskonale - przyspieszenie 4,7 s/100 km to tyle samo jak w nowym RS4. Bez programu tez zostawia wiekszosc w tyle - 3.0 TDI po programie ma dalej okolo 1,2 s w plecy. Mozliwe, ze potem nadrabia, ale tego nie wiem. Spalanie jest OK jak na osiagi. Co do mocy - A8 D4 podaja 213 kW - 290 KM, A6 C6 213 kW - 290 KM, A6 C7 220 kW - 300 KM.
A6 C5 2.5 TDI z wirusem na 210 KM/450 Nm
Sprzedane:
Obrazek
A6 C6 2.0 TDI S Line z wirusem około 180 KM: Sprzedane. Obecnie A7 3.0 TDI S Line Quattro 300 KM 680 Nm po programie.
a może to http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
DajmlerPL
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 342
Rejestracja: niedziela, 25 kwietnia 2010, 11:50
imie: Łukasz
Marka: Yamaha
Model: Fazer
poj. Silnika: 600
kod silnika: 95HP
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Hereford

Re: [All] Silnik 3.0 TFSI - opinie

Post autor: DajmlerPL » środa, 22 sierpnia 2012, 22:09

różnica w jednostkach mocy
1 KM metric = 0,9863 HP(i) imperial
co przy 300KM daje różnice 4
paw1972 pisze: A8 D4 podaja 213 kW - 290 KM, A6 C6 213 kW - 290 KM, A6 C7 220 kW - 300 KM
to pewnie różnica w sofcie

Awatar użytkownika
metyoo
Forumowicz 10%
Forumowicz 10%
Posty: 21
Rejestracja: sobota, 25 sierpnia 2012, 19:57
imie: mateusz
Marka: AUDI
Model: A6C5
poj. Silnika: 2671
kod silnika: ARE
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Peterborough

Re: [All] Silnik 3.0 TFSI - opinie

Post autor: metyoo » sobota, 22 września 2012, 15:43

na niektóre rynki silniki są softowo przydławiane, żeby zmieścić się np. w danym pułapie do tańszego (stosunkowo) ubezpieczenia. tak jest np. w belgii i francji,więc nie zdziwiłbym się, że i w UK ta się dzieje...
co do samego silnika to dość dobra konstrukcja. Jak wiadomo FSI mają problemy z odkładającym się w głowicach nagarem, jednostki TFSI tej bolączki są pozbawione.

Awatar użytkownika
paw1972
Moderator
Moderator
Posty: 2218
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 13:59
imie: Pawel
Marka: Audi
Model: A7 S Line Quattro
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CDUC
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Aylesbury

[All] Silnik 3.0 TFSI - opinie

Post autor: paw1972 » sobota, 22 września 2012, 20:42

Ten silnik jest dość nową konstrukcją - zdaje się ukazał się w 2009 r. - mam nadzieję, że inżynieria z Ingolstad poprawiła go. Fakt, że FSI z Turbiną są lepiej oczyszczane.
A6 C5 2.5 TDI z wirusem na 210 KM/450 Nm
Sprzedane:
Obrazek
A6 C6 2.0 TDI S Line z wirusem około 180 KM: Sprzedane. Obecnie A7 3.0 TDI S Line Quattro 300 KM 680 Nm po programie.
a może to http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
metyoo
Forumowicz 10%
Forumowicz 10%
Posty: 21
Rejestracja: sobota, 25 sierpnia 2012, 19:57
imie: mateusz
Marka: AUDI
Model: A6C5
poj. Silnika: 2671
kod silnika: ARE
Rocznik: 2002
Lokalizacja: Peterborough

Re: [All] Silnik 3.0 TFSI - opinie

Post autor: metyoo » sobota, 22 września 2012, 23:14

TFSI nie miały nigdy problemów z nagarem...

Awatar użytkownika
mario-kasta
Moderator
Moderator
Posty: 2178
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 16:56
imie: Mariusz
Marka: Subaru
Model: Legacy
poj. Silnika: 2000
kod silnika: +++
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Gozo-Rybnik
Kontakt:

Re: [All] Silnik 3.0 TFSI - opinie

Post autor: mario-kasta » sobota, 22 września 2012, 23:21

metyoo temat byl juz przerabiany tu: http://autka.biz/viewtopic.php?f=20&t=1440" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek :)
Having a fast car in Malta is like having a helicopter in a basement.
--DRIVE SLOW OR DIE TRYING-- 20V-->R6-->VR6-->V6-->Boxer

ODPOWIEDZ