[Tiptronic ZF ALL]Zbiór wiedzy,wymiana oleju,filtr

Awatar użytkownika
mario-kasta
Moderator
Moderator
Posty: 2178
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 16:56
imie: Mariusz
Marka: Subaru
Model: Legacy
poj. Silnika: 2000
kod silnika: +++
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Gozo-Rybnik
Kontakt:

[Tiptronic ZF ALL]Zbiór wiedzy,wymiana oleju,filtr

Post autor: mario-kasta » środa, 28 kwietnia 2010, 22:00

Wklejam link do tutoriału kolegi Stamleya z AKP. Jest to materiał wykonany przez niego i "darowany" na potrzeby wszystkich "szczęśliwców" poruszających się przy pomocy Tiptronika. Jest to najlepszy zbiór wiedzy w w/w temacie z jakim miałem doczynienia i może tylko materiały ASO są w stanie z nim konkurować, choć nie sądzę.

www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=76853
by Paw1972
Obrazek :)
Having a fast car in Malta is like having a helicopter in a basement.
--DRIVE SLOW OR DIE TRYING-- 20V-->R6-->VR6-->V6-->Boxer

alexchem

Post autor: alexchem » niedziela, 2 maja 2010, 16:39

Wszytko OK w tym linku od strony samej wymiany. Tylko brakuje tam informacji na temat 6cio biegowych tipow. Na a4-klub.pl jest super temat opisujacy wlasnie te tipy. Zalecam do lektory bo jest sporo linkow jakie oleje i z kad tanio zdobyc.

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_asb_szukam ... 310.0.html

fabiano82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1727
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 17:33
imie: Fabian
Marka: Audi
Model: S4 B6
poj. Silnika: 4200
kod silnika: musze sprawdzic
Rocznik: 2004
Lokalizacja: luton

Post autor: fabiano82 » środa, 22 grudnia 2010, 18:00

Siemka odgrzewam temat :shock: jako iz chcialbym wymienic olej w moim tiptroniku pytanie do was :roll: macie moze jakis sprawdzone warsztaty gdzie mozna by bylo to bezpiecznie wykonac gdyz w serwisie nie wymieniaja :-/

matysss
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 934
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 20:35
imie: Mateusz
Marka: Audi
Model: S4 8K
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CAKA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Burton on Trent

Post autor: matysss » środa, 22 grudnia 2010, 19:06

Slyszalem od wielu kumatych ludzi, zeby tego nie ruszac.
A4 1.9TDI 211ghp http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg" onclick="window.open(this.href);return false; - bylo
A6 C6 2.0 TFSI 260bhp s-line http://www.youtube.com/watch?v=m9xMN-FS_X4" onclick="window.open(this.href);return false; - bylo
A5 3.0 TDI quattro CAPA manual 315bhp/660nm DPFoff - bylo
S4 3.0TFSI AVANT STAGE 2 - jest

fabiano82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1727
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 17:33
imie: Fabian
Marka: Audi
Model: S4 B6
poj. Silnika: 4200
kod silnika: musze sprawdzic
Rocznik: 2004
Lokalizacja: luton

Post autor: fabiano82 » środa, 22 grudnia 2010, 20:23

No to w takim razie nie bede ruszal i szykuje sie do chipa hehehe

Awatar użytkownika
paw1972
Moderator
Moderator
Posty: 2218
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 13:59
imie: Pawel
Marka: Audi
Model: A7 S Line Quattro
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CDUC
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Aylesbury

Post autor: paw1972 » środa, 22 grudnia 2010, 21:07

fabiano82 wymienią Tobie w ASO na wyraźne rządanie - ty płacisz oni robią. Mi w multi nie zadawali nawet pytań, kiedy kazałem im wymienić (Audi Bristol) a w multi też wg. instrukcji z 2002 się nie wymienia. Wymienia sie i to jak najbardziej. ale ASO większości marek samochodowych powiada, że się nie wymienia - tylko producenci automatów mówią zupełnie coś innego. ZF twierdzi, że jak najbardziej się wymienia, choć Audi czy BMW przez okres gwarancji nie wymieniają. Zresztą to też zależy od serwisu. To, że się wymienia powiedzą fachowcy, którzy naprawiają automaty - w tym również ZF-y. Poczytaj o tym np. na forum BMW czy zresztą AKP, A6 i A4 jakie problemy mają ludzie ze skrzyniami ze starym olejem. Ja już miałem raz piękne objawy starego oleju (poszarpywanie, oporna zmiana biegów, efekt przeciągania itp.) bo ASO twierdziło, że się nie wymienia. To samo ASO wymieniło mi i auto śmigało jeszcze jakiś czas świetnie (w końcu skrzynia zaczęła się sypać).
pozdr.
A6 C5 2.5 TDI z wirusem na 210 KM/450 Nm
Sprzedane:
Obrazek
A6 C6 2.0 TDI S Line z wirusem około 180 KM: Sprzedane. Obecnie A7 3.0 TDI S Line Quattro 300 KM 680 Nm po programie.
a może to http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q" onclick="window.open(this.href);return false;

fabiano82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1727
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 17:33
imie: Fabian
Marka: Audi
Model: S4 B6
poj. Silnika: 4200
kod silnika: musze sprawdzic
Rocznik: 2004
Lokalizacja: luton

Post autor: fabiano82 » środa, 22 grudnia 2010, 21:56

No wlasnie juz czytalem i dlatego chcialem wymieniac a tu Matyss napisal zeby nie tykac :shock: musze spokojnie przemyslec i zadzwonic do aso zobaczymy co oni na to i jaka cene sobie krzykna :-/

zwierzakfm
Moderator
Moderator
Posty: 2751
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 16:58
imie: Łukasz
Marka: Audi
Model: S4 B9
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CWGD
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Worcester

Post autor: zwierzakfm » środa, 22 grudnia 2010, 22:47

fabiano82, moje auto kupowalem w systemie APPROVED-USED, bylo po wymianie oleju i filtra od skrzyni (mam multi). podczas serwisu auta na wiosne tego roku znow wymienili olej i filtr w skrzyni. koszywalo to ale auto chodzi bez zarzutu. uwazam, ze powinienes to zrobic, szczegolnie przed chipem (chociaz dalej szanuje zdanie matysss-a, naszego klubowego guru :-D ). wymienien, bedziesz mial spokuj.

fabiano82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1727
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 17:33
imie: Fabian
Marka: Audi
Model: S4 B6
poj. Silnika: 4200
kod silnika: musze sprawdzic
Rocznik: 2004
Lokalizacja: luton

Post autor: fabiano82 » środa, 22 grudnia 2010, 23:04

No jutro zadzwonie do audi zobaczymy co powiedza .

matysss
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 934
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 20:35
imie: Mateusz
Marka: Audi
Model: S4 8K
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CAKA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Burton on Trent

Post autor: matysss » środa, 22 grudnia 2010, 23:36

Nie jestem guru koledzy... wiem duzo, ale i tak jeszcze długa droga przedemna, czasami sie myle:) Generalnie wszystkie oleje powinno sie wymieniac, bo zwyczajnie sie starzeja. Posiadaja date przydatnosci do spozycia:p Przeciez olej silnikowy wymienia sie np. co 15000km lub raz w roku - w zaleznosci co szybciej nastapi. Zatem biorac na chlopski rozum w skrzyni tez sie wymienia. Patrzac na to z drugiej strony... w skrzyni biegow jest znikome tarcie i temperatura w porownianiu do silnika i turbiny... O ile sie nie myle to kolega kiedys placil w Audi Stoke on Trent w granicach 200funa.
A4 1.9TDI 211ghp http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg" onclick="window.open(this.href);return false; - bylo
A6 C6 2.0 TFSI 260bhp s-line http://www.youtube.com/watch?v=m9xMN-FS_X4" onclick="window.open(this.href);return false; - bylo
A5 3.0 TDI quattro CAPA manual 315bhp/660nm DPFoff - bylo
S4 3.0TFSI AVANT STAGE 2 - jest

fabiano82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1727
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 17:33
imie: Fabian
Marka: Audi
Model: S4 B6
poj. Silnika: 4200
kod silnika: musze sprawdzic
Rocznik: 2004
Lokalizacja: luton

Post autor: fabiano82 » czwartek, 23 grudnia 2010, 00:55

To by nie byla tragedia zobaczymy jaka mi powiedza :-/

Awatar użytkownika
paw1972
Moderator
Moderator
Posty: 2218
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 13:59
imie: Pawel
Marka: Audi
Model: A7 S Line Quattro
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CDUC
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Aylesbury

Post autor: paw1972 » piątek, 24 grudnia 2010, 02:10

Ja w Audi Bristol w około 2008 płaciłem 104.50 brutto. I najlepiej wymieniac w ASO bo oni nie wleja syfu - dla porównania jeden z mega pieknych bristolskich serwisów od ASB wlał mi nie ten olej - dostałem olej od toptronika (do multi). Tam zapłaciłem 120 f, czyli więcej niż ASO Audi. Na szczęście auto jechało zaraz na naprawe skrzyni i jak był wylewany to o tym sie dowiedziałem. Taki olej ma zupełnie inne właśiwości. Co do temp. oleju w automacie to można go rozgrzać nawet do 90 st. C przy ostrej jeździe, ale na codzień oscyluje około 75-80 st. C max. Tam głównie chodzi o mega czystośc oleju stąd na giltrach wcześniej sa magnesy. Filtr w starszych tipach (5 biegów) wymienia sie przy wymianie oleju, ale w multi nie - tylko podczas naprawy lub jakiegoś grubego serwisu skrzyni, ponieważ filtr znajduje sie w jej wnętrzu i jest strasznie drogi. Natomiast nowe tipy maja również filtr wewnątrz, a więc pozostaje tylko wymieniac olej. Niektóre skrzynie (np. multi) nie posiadają stalowych elementów i sa zbudowane z magnezu oraz elementy z jakiś tworzyw (w dotyku jak plastik) po to, aby zachowac mega sterylna czystość. Stąd lekkie zabrudzenie oleju tak źle wpływa na układ olejowy - przewody olejowe traca średnicę, pompa oleju dostaje w doopę i nie podaje z właściwym ciśnieniem i zaczyna sie grzanie oleju, wycieranie elementów skrzyni a więc początek końca. Stąd zalecenia szczególnie tych co w skrzyniach dłubią i widza na codzień bebechy w jakim są stanie.
pozdr.
ps. Podczas wymiany oleju musi byc zachowana odpowiednia procedura VAG (dokładnie opisana w ELSA i inna jest dla multi a inna dla tipa), której nie musza znać i przestrzegac w innych zakładach gdzie wymieniają olej w skrzyniach. Zrobiłbym (zrobiłem :) ) to w serwisie.
A6 C5 2.5 TDI z wirusem na 210 KM/450 Nm
Sprzedane:
Obrazek
A6 C6 2.0 TDI S Line z wirusem około 180 KM: Sprzedane. Obecnie A7 3.0 TDI S Line Quattro 300 KM 680 Nm po programie.
a może to http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q" onclick="window.open(this.href);return false;

fabiano82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1727
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 17:33
imie: Fabian
Marka: Audi
Model: S4 B6
poj. Silnika: 4200
kod silnika: musze sprawdzic
Rocznik: 2004
Lokalizacja: luton

Post autor: fabiano82 » piątek, 4 lutego 2011, 16:35

No i jestem po rozmowie z pania z ASO oczywiscie dowiedzialem sie ze wymieniaja tylko w multi i s- tronic :shock: Co do ceny jest przesadna 400funa gdzie skrzynie mozna wychaczyc za jakies 700 :roll: Bede szukal alternatywy bo 400 funtow sadze ze stanowczo za wiele a wy co myslicie???

zwierzakfm
Moderator
Moderator
Posty: 2751
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 16:58
imie: Łukasz
Marka: Audi
Model: S4 B9
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CWGD
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Worcester

Post autor: zwierzakfm » piątek, 4 lutego 2011, 18:27

ja mniej zaplacilem za caly serwis lacznie ze zmana oleju w multi :shock: poszukaj jakiegos niezaleznego warsztatu, albo sprobuj u innego dealera.

fabiano82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1727
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 17:33
imie: Fabian
Marka: Audi
Model: S4 B6
poj. Silnika: 4200
kod silnika: musze sprawdzic
Rocznik: 2004
Lokalizacja: luton

Post autor: fabiano82 » piątek, 4 lutego 2011, 20:38

No wlasnie taki mam zamiar :mrgreen:

ODPOWIEDZ