[all] Multitronic & Tiptronic

Awatar użytkownika
cwieQ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 725
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 18:20
imie: Tomek
Marka: Audi
Model: A4 B6 Conv
poj. Silnika: 1800
kod silnika: BFB
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Wigan
Kontakt:

[All] Roznica miedzy tip- a multitronic

Post autor: cwieQ » piątek, 27 sierpnia 2010, 13:17

Siema,

pytanko: jak rozroznic czy skrzynia to tiptronic czy multitronic. Oprocz braku odczucia zmiany przelozen oczywiscie?

Ktoras ma wiecej biegow moze czy jakies jeszcze inne szmery bajery.

Kazda sugestia mile widziana ;)
Pozdro
Ostatnio zmieniony sobota, 9 października 2010, 21:53 przez cwieQ, łącznie zmieniany 1 raz.

magic1977
Forumowicz 70%
Forumowicz 70%
Posty: 184
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 22:39
imie: Robert
Marka: Audi
Model: A6 C5
poj. Silnika: 1900
kod silnika: AVF
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Piła/Barnsley
Kontakt:

Post autor: magic1977 » piątek, 27 sierpnia 2010, 21:34

Masz tu panie zielony----> http://www.a6klub.pl/all-tip-tronic-a-m ... -vt615.htm
Moja rada,jeśli chcesz czerpać jakąs frajde i przyjemność z jazdy daj sobie spokuj z multi,tylko tiptronic.A tak wogóle szukasz auta i rozważasz opcje automat?Czy tak tylko pytanie retoryczne?

Awatar użytkownika
cwieQ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 725
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 18:20
imie: Tomek
Marka: Audi
Model: A4 B6 Conv
poj. Silnika: 1800
kod silnika: BFB
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Wigan
Kontakt:

Post autor: cwieQ » piątek, 27 sierpnia 2010, 21:41

wlasnie coraz bardziej mi po glowie chodzi automat :) ale w multi przyspieszasz jak tramwajem :D

Awatar użytkownika
Robson
Forumowicz 100%
Forumowicz 100%
Posty: 360
Rejestracja: wtorek, 27 kwietnia 2010, 21:47
imie: Robert
Marka: Audi
Model: A8
poj. Silnika: 4200
kod silnika: BFM
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Derby

Post autor: Robson » piątek, 27 sierpnia 2010, 22:02

Tak poza tematem to ci powiem ze ja juz do manuala nie wrócę, automat super sprawa....przynajmniej z moim silnikiem :-P , nie wiem jak tam inne.

Awatar użytkownika
sir KENnY XVIII
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1427
Rejestracja: wtorek, 18 maja 2010, 11:57
imie: Marek
Marka: Audi
Model: A6 C6
poj. Silnika: 4200
kod silnika: BAT
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: sir KENnY XVIII » piątek, 27 sierpnia 2010, 22:45

smigam multi i sobie chwale. Z tego co moj znajomy mowi (spec od audi - pracuje w servisie) teraz te skrzynie sa nie do zajechania mechnicznie ale lubi pasc sterownik i to dosc kosztowna naprawa a wlasciwie wymiana - ok £1200 z robocizna ((( Tak czy siak ja juz sie swoje nawachlowalem w zyciu i manuala nie kupie. Szczegolnie polecam wszystkim ktorzy jezdza w korkach czyli prawie wszystkim bo korki wszedzie :mrgreen:
The Red Beast... Got The Horsepower???
Mody:
Front Grill RS6
BiXenon AFS RS6
Milltek Exhaust
Rear Diffuser Audi Sport
Wing Mirrors RS6
Tinted Windows
AMI
Digital TV
Tuner DAB
Rear View Camera
V8 Side Badges
ACC
and more...
Car Of The Year 2011

fabiano82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1727
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 17:33
imie: Fabian
Marka: Audi
Model: S4 B6
poj. Silnika: 4200
kod silnika: musze sprawdzic
Rocznik: 2004
Lokalizacja: luton

Post autor: fabiano82 » piątek, 27 sierpnia 2010, 23:22

Widzisz Cwieq a mowilem na zlocie zebys sie przejechal :mrgreen: a tak na powaznie to tip jest naprawde dobra skrzynia i moge ja calkowicie polecic :-P jak zakosztujesz to juz nie wrocisz do manuala pozdro ;-)

Awatar użytkownika
koper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 960
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 23:51
imie: Dawid
Marka: Audi
Model: S5
poj. Silnika: 4200
kod silnika: a skad mam wiedziec
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Slough / Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koper » sobota, 28 sierpnia 2010, 07:27

Ja jezdze automatem juz ponad rok i to moje trzecie auto z taka skrzynia i ile ja bym dal zeby miec tam manual , nie cierpie automatow
Panie Władzo jechałem szybko gdyż................poprostu lubie zapi....alać

Obrazek

Awatar użytkownika
Grzesiek
Moderator
Moderator
Posty: 1554
Rejestracja: niedziela, 25 kwietnia 2010, 09:47
imie: Grzesiek
Marka: AUDI
Model: A6 C6
poj. Silnika: 2000
kod silnika: CAHA
Rocznik: 2011
Lokalizacja: UK-Kettering / Włocławek-PL
Kontakt:

Post autor: Grzesiek » sobota, 28 sierpnia 2010, 08:14

koper pisze: ile ja bym dal zeby miec tam manual , nie cierpie automatow
popieram Kopra, jeździłem kilkoma automatami w Polsce i tu w UK i trzymam się póki co manuala :-D w razie czego koszty daja po kieszeni
..... automat - najlepszy do prania :mrgreen: ... z namaczaniem :-P + Vizir ;-)
Prawdziwy mężczyzna nie pije miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!

Awatar użytkownika
cwieQ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 725
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 18:20
imie: Tomek
Marka: Audi
Model: A4 B6 Conv
poj. Silnika: 1800
kod silnika: BFB
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Wigan
Kontakt:

Post autor: cwieQ » sobota, 28 sierpnia 2010, 14:21

ja wiem, automatem nie przyszpanuje sie piskiem na swiatlach, nie? :)

Ale ja nie z takich :P nogi ciezkiej nie mam ;) a do szpanu tez daleko :) bo nima czym - jakby to bylo ferrari czy jakies bugatti to tak :) mozna przyszpanowac ;P haha.

Nie wiem, coraz bardziej mnie automacik po glowie chodzi. tylko teraz multi czy tip? ani tym ani tym nie jezdzilem :/

grubii

Post autor: grubii » sobota, 28 sierpnia 2010, 14:30

a BLB poszło do szczęśliwego żyda czy dalej pod domem :?: :?:

Awatar użytkownika
cwieQ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 725
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 18:20
imie: Tomek
Marka: Audi
Model: A4 B6 Conv
poj. Silnika: 1800
kod silnika: BFB
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Wigan
Kontakt:

Post autor: cwieQ » sobota, 28 sierpnia 2010, 14:40

pod domem ;P

magic1977
Forumowicz 70%
Forumowicz 70%
Posty: 184
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 22:39
imie: Robert
Marka: Audi
Model: A6 C5
poj. Silnika: 1900
kod silnika: AVF
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Piła/Barnsley
Kontakt:

Post autor: magic1977 » sobota, 28 sierpnia 2010, 18:33

pod domem ;P
I tam dokona swojego zywota :mrgreen:
A tak poważnie,szukaj tiptronic :!: Potem mi podziekujesz za dobrą rade hehe.
Proponuje też przed ewentualnym zakupem poprosić kogoś kumatego z VAG;iem by się z Tobą przejechał i potencjalne nowe pedzidło obadał,osłuchał itp.

zwierzakfm
Moderator
Moderator
Posty: 2751
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 16:58
imie: Łukasz
Marka: Audi
Model: S4 B9
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CWGD
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Worcester

Post autor: zwierzakfm » sobota, 28 sierpnia 2010, 20:23

sir KENnY XVIII pisze:smigam multi i sobie chwale
Ty masz tipa.

tak wracajac do oryginalnego pytania to jest prosta zasada:
guattro = tip
FWD = multi lub tip. w nowych autach (tak 3-4 letnich) to FWD maja raczej multi.

poza samym odczuciem z jazdy to multi mialy zawsze 1 bieg wiecej w trybie manualnym. podaje to na przykladzie mojego B6, ja mam 6 biegow, tipy mialy 5. W 2004 (chyba) kazda skrzynia dostala po 1 biegu wiecej, a wiec B7 mialy 7 biegow w multi i 6 w tipie. pewnie to samo bedzie sie tyczylo A6.

tak swoja droga fabiano82 i sir KENnY XVIII, ile macie biegow w recznym trybie??

z tego co wiem to tipy sa bardziej wytrzymalsze mechanicznie, multi sa delikatniejsze ale bardziej plynne w jezdzie.
co do wyboru to musisz sobie zadac pytanie jak chcesz tym autem jezdzic jezeli nie bedziesz za duzo go remapowal to pewnie multi jest lepszym wyborem. ale tu patrzylbym na przebieg auta, bo zarzniety multi moze Cie cwieQu, sporo kosztowac :|
co do samej decyzji automat/manual to oczywiscie kwestia gustu i planowanego stylu jazdy. jezeli kupujesz auto z silnikiem ponizej 200KM i planujesz scigac sie na kazdych swiatlach to automat za wiele Ci sie nie przyda.

kwestia pointy - do spokojnego stylu jazdy jaki planujesz polecam mulit - miodzio :) zawsze pracuje tylko jedna noga, a i reka moze delektowac sie kolanem zony/kochanki :mrgreen:

Awatar użytkownika
cwieQ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 725
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 18:20
imie: Tomek
Marka: Audi
Model: A4 B6 Conv
poj. Silnika: 1800
kod silnika: BFB
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Wigan
Kontakt:

Post autor: cwieQ » sobota, 28 sierpnia 2010, 21:29

wreszcie jakies konkretniejsze konkrety :) dzieki zwierzakfm, :)

Awatar użytkownika
CWK_S_L_A_Y
Forumowicz 100%
Forumowicz 100%
Posty: 1322
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 14:33
imie: K@M!L
Marka: Buell
Model: XB12S
poj. Silnika: 1203
kod silnika: none
Rocznik: 2005
Lokalizacja: Uxbridge
Kontakt:

Post autor: CWK_S_L_A_Y » sobota, 28 sierpnia 2010, 22:16

Konkretniejsze konkrety :) hehe ... Ale co fakto to fakt, pojechał z lekturą :)
A więc panowie posiadacze - ile biegów macie u siebie - jak zadano powyżej?? Chwalić się ... innym może sie kiedys przydać :)
Marzenia sie spelniaja: Jest Buell, Jest A8 ... Czas polowac na trzecie :)

ODPOWIEDZ