[Turbiny] TurboTimer

Skazany21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 363
Rejestracja: niedziela, 22 kwietnia 2012, 19:45
imie: Seba
Marka: Audi
Model: A6 C6
poj. Silnika: 2393
kod silnika: BDW
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Luton

[Turbiny] TurboTimer

Post autor: Skazany21 » sobota, 19 stycznia 2013, 20:59

Witam w temacie chcial bym pomoc ludziom którzy posiadaja Turbo Sprezarki a w jaki sposob? Otorz chcial bym wam pokazac uządzenie ktore ma moj ojciec w Polsce i naprawde jest z niego zadowolony jest to 'TurboTimer" uządzenie te dziala na takiej zasadzie ze mierzy czas uzywania i charakter uzywania turbo i wylicza ile czasu jeszcze musi chodzic silnik przed zgaszeniem go ale nie wymusza w nas tego zeby pozostac w samochodzie tylko robi to tak ze my sobie wyciagamy kluczyk ze stacyjki, a samochod dalej dziala ale jak by ktos dodal gazu to samochod zgasnie- takie zabezpieczenie . A dodatkowy plus tego uządzenia to taki ze są opcje z pilotami gdzie przykladowo jak mamy -15 stopni na dworze, a wiemy ze za 10 min sie gdzies wybieramy to sobie wciskamy guziczek a samochod sie odpala i nagrzewa :] super sprawa :D

http://autokult.pl/2011/04/19/turbo-tim ... osprezarke" onclick="window.open(this.href);return false;

:audi: :audi: :audi:

-- sobota, 19 stycznia 2013, 19:59 --

http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-TURBO-TIM ... 58830aff32" onclick="window.open(this.href);return false; tutaj przykladowo do naszych audiczek :]

Awatar użytkownika
viper
Administrator
Administrator
Posty: 1642
Rejestracja: poniedziałek, 24 stycznia 2011, 21:35
imie: Dawid
Marka: Audi
Model: RS6 C5
poj. Silnika: 4200
kod silnika: BYC
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Amersham\Gniezno
Kontakt:

Re: [Turbiny] TurboTimer

Post autor: viper » sobota, 19 stycznia 2013, 21:06

Taaa syszałem o tym. Dobra sprawa i przedłuża żywotność turbinki. Wiem że w niektórych Scoobie/Misiach jest jako standard

P.S. Zmieniłem tytuł bo TurboRimer rotfl brzmi ciekawie ale nie o to chodziło ;)

Awatar użytkownika
Zygi
Administrator
Administrator
Posty: 2250
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 20:12
imie: Zygi
Marka: COOO
Model: A3 8P
poj. Silnika: 2000
kod silnika: BKD
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Portishead
Kontakt:

Re: [Turbiny] TurboTimer

Post autor: Zygi » sobota, 19 stycznia 2013, 22:11

ja nigdy nie miałem problemu z turbinami w zadnym diesel'u, wyłączałam silnik natychmiast nawet po dłguiej trasie i jak narazie 15 lat bezawaryjnie!! u nas w pracy chodzą Transit'y, Mitshubishi L200, Transit Conect, toyota hilux 24h/7 gdzie sa docierane na maxa, gównie uzywamy ich tylko do 3-4 biegu! samochody są wyłaczane lub zapalane około 100 razy dziennie i jakos z turbinami nie mamy problemu! juz nie wspomne ze brata szwagier ma jedną z najwiekszych firm z turbosprezarkami (skup/sprzedaz regeneracja) i jakos nigdy mi nie wspominał abym po długiej jezdzie odczekał chwile lub cos w tym stylu, jest to czesc mechaniczna, jednemu sie psuje drugiemu działa na długie lata! mysle ze nie ma na to jakiegos lekarstwa!
Moze sie myle, znawcą nie jestem! ale bynajmniej takie jest moje zdanie.
Nie bądź burakiem -
wesprzyj klub Piątakiem!

Wesprzyj Nas!
the harder you work the less you get paid!!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Misiek
Administrator
Administrator
Posty: 3112
Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 16:19
imie: Marcin
Marka: audi
Model: 90 B3
poj. Silnika: 2200
kod silnika: kv
Rocznik: 1989
Lokalizacja: Gadnsk/Cardiff
Kontakt:

Re: [Turbiny] TurboTimer

Post autor: Misiek » sobota, 19 stycznia 2013, 22:17

zygi tak nie do konca turbo timer jest zalecany przy sporcie tak jak mial mario soft + mody i ma ciezka noge zbyt wysoka temp uszkodzi nie tylko turbo ale to co jest w poblizu podczas postoju zawirowania powietrza pod maska ustaja i temp sie zwieksza w jednym miejscu [nie wiem jak wytlumaczyc] poprzez prace silnika dluzej jest szybciej schlodzona i wciaz smarowana bo po zgaszeniu silnika olej splywa do miski
Pozdrawiam misiek.
MY RIDE - KLIK Niebieski MY RIDE - KLIK Czarny

Obrazek - A3
Obrazek - Niebieski
Obrazek - Czarny
TorSen Potega Szos !!! i nie tylko

Awatar użytkownika
Zygi
Administrator
Administrator
Posty: 2250
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 20:12
imie: Zygi
Marka: COOO
Model: A3 8P
poj. Silnika: 2000
kod silnika: BKD
Rocznik: 2004
Lokalizacja: Portishead
Kontakt:

Re: [Turbiny] TurboTimer

Post autor: Zygi » sobota, 19 stycznia 2013, 22:19

moze i w silnikach o duzej mocy, nie wiem nigdy nie miałem wiekszej pojemnosci niz 2.0 :mrgreen:
Nie bądź burakiem -
wesprzyj klub Piątakiem!

Wesprzyj Nas!
the harder you work the less you get paid!!!
Obrazek

Awatar użytkownika
viper
Administrator
Administrator
Posty: 1642
Rejestracja: poniedziałek, 24 stycznia 2011, 21:35
imie: Dawid
Marka: Audi
Model: RS6 C5
poj. Silnika: 4200
kod silnika: BYC
Rocznik: 2003
Lokalizacja: Amersham\Gniezno
Kontakt:

Re: [Turbiny] TurboTimer

Post autor: viper » sobota, 19 stycznia 2013, 22:27

Z tego co wiem to taki turbotimer jest dobry ale jak masz Autko z turbiną dobrze dłubnięte. Turbina się mocniej rozgrzewa i potrzebuje więcej czasu na ostygnięcie. Jak zgasisz silnik od razu to przestaje pompować olej i taka turbinka ostro w dupę dostaje.

Awatar użytkownika
mario-kasta
Moderator
Moderator
Posty: 2178
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 16:56
imie: Mariusz
Marka: Subaru
Model: Legacy
poj. Silnika: 2000
kod silnika: +++
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Gozo-Rybnik
Kontakt:

Re: [Turbiny] TurboTimer

Post autor: mario-kasta » sobota, 19 stycznia 2013, 23:01

dobra to moze cos skrobne jako ze chyba jedyny ma forum mialem...Bylem posiadaczem turbotimera Apexi,ktory mial pare dodatkowych funkcji.Ogolnie fajna sprawa...zima wpadasz do sklepu,pizdzi,wiec zostawiasz zapalone auto,ustawiasz na 10min,wyciagasz kluczyk,zamykasz i tyle.Daw minusy..w Audi nieda sie tak podlaczyc aby dzialalo zamykanie z pilota,trzeba zamknac centralny kluczykiem oraz trzeba to zglosic w ubezpieczalni.Zabezpieczeniem w moim bylo nie dodanie gazu,ale spuszczenie recznego co skutkowalo wylaczeniem silnika.To takie funkcje dla nas ale nie po to turbotimer zostal wynaleziony.Glownie ma sluzyc do studzenia turbo po palowaniu dlatego ja go zalozylem,bo mam ciezka noge.Druga sprawa to jak jeszcze jezdzilem na nocne wyscigi niebardzo mi sie chcialo czekac az turbo ostygnie po kazdym wyscigu,a pewnie niewielu z was doprowadza je do swiecenia wraz z kolektorem.
Seba link ktory podales do Ebay to universalny turbotimer firmy "studenci z Jaworzna",a co universalne to do d*.Jak chcecie kupic to niebawcie sie w pol srodki,bierzcie HKS,Apexi etc znane firmy,bo instalacja tego nie jest taka prosta.U mnie grzebalo 2 elektrykow i dalej nie dzialal na 100%
Obrazek :)
Having a fast car in Malta is like having a helicopter in a basement.
--DRIVE SLOW OR DIE TRYING-- 20V-->R6-->VR6-->V6-->Boxer

Awatar użytkownika
paw1972
Moderator
Moderator
Posty: 2218
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 13:59
imie: Pawel
Marka: Audi
Model: A7 S Line Quattro
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CDUC
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Aylesbury

Re: [Turbiny] TurboTimer

Post autor: paw1972 » sobota, 19 stycznia 2013, 23:02

Przy typowym nowoczesnym cywilnym silniku z turbo po zwykłej jeździe na ostudzenie turbiny wystarczy około 20 sekund natomiast po ostrzejszej jeździe zwykłej (nie na torze) lub po zjeździe z autostrady po szybkiej trasie wystarczy około 2 minut. Jeśli wyłączysz po ostrzejszej jeździe silnik od razu łopatki turbiny zatrzymują się po chwili, ale sa rozgrzane do temp około 800 st. C lub więcej, a na nich pozostaje olej, który sie smaży - w ten sposób powstaje nagar, który po jakimś czasie doprowadza min. do zawieszania kierownic. Jeśli odczekać te kilka zasranych sekund olej schłodzi turbinę i po wyłączeniu silnika po prostu z niej spłynie.
A6 C5 2.5 TDI z wirusem na 210 KM/450 Nm
Sprzedane:
Obrazek
A6 C6 2.0 TDI S Line z wirusem około 180 KM: Sprzedane. Obecnie A7 3.0 TDI S Line Quattro 300 KM 680 Nm po programie.
a może to http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Misiek
Administrator
Administrator
Posty: 3112
Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 16:19
imie: Marcin
Marka: audi
Model: 90 B3
poj. Silnika: 2200
kod silnika: kv
Rocznik: 1989
Lokalizacja: Gadnsk/Cardiff
Kontakt:

Re: [Turbiny] TurboTimer

Post autor: Misiek » sobota, 19 stycznia 2013, 23:13

Pawelku lopatki sa w czesci goracej jesli tam bedzie olej to turbina smietnik a nagar jest ze spalin
Pozdrawiam misiek.
MY RIDE - KLIK Niebieski MY RIDE - KLIK Czarny

Obrazek - A3
Obrazek - Niebieski
Obrazek - Czarny
TorSen Potega Szos !!! i nie tylko

Awatar użytkownika
paw1972
Moderator
Moderator
Posty: 2218
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 13:59
imie: Pawel
Marka: Audi
Model: A7 S Line Quattro
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CDUC
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Aylesbury

Re: [Turbiny] TurboTimer

Post autor: paw1972 » sobota, 19 stycznia 2013, 23:38

Michu :) to gorący smażący się nie schłodzony olej powoduje nagar na łopatkach i to są awarie turbosprężarek w 90 %. Pozostałe 10 procent to luzy na łożyskach przy przebiegach 350 i więcej tys. km :) Awarie turbosprężarek nie są spowodowane prawidłowym użytkowaniu, tylko nagarem, a ten nie powstaje tylko w procesie wydalania spalin napędzając turbawkę, ale powstaje szczególnie wtedy, kiedy kierownik diesela wyłacza silnik kiedy turbawka jest biała - wtedy olej na niej się smazy i zapieka jak w pizzerni :)
A6 C5 2.5 TDI z wirusem na 210 KM/450 Nm
Sprzedane:
Obrazek
A6 C6 2.0 TDI S Line z wirusem około 180 KM: Sprzedane. Obecnie A7 3.0 TDI S Line Quattro 300 KM 680 Nm po programie.
a może to http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Misiek
Administrator
Administrator
Posty: 3112
Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 16:19
imie: Marcin
Marka: audi
Model: 90 B3
poj. Silnika: 2200
kod silnika: kv
Rocznik: 1989
Lokalizacja: Gadnsk/Cardiff
Kontakt:

Re: [Turbiny] TurboTimer

Post autor: Misiek » niedziela, 20 stycznia 2013, 00:04

niestety nie zgodze sie jesli puszcza olej na lopatki to turbina zlom i czyszczenie lopatek nie pomoze na 99%
a zapiekaja sie od nagaru ze spalin wszczegolnosci w dieslu to widac wystarczy wyjac tlumik z diesla i puknac to sama sadza wypadnie
a jak bedziesz mial olej na lopatkach to podczas pracy silnika gdzie cisnienie oleju dochodzi do 6 - 7 barow bedzie przepychany poprzez cisnienie dalej przez co bedzie kopcil i z czasem plul olejem z tlumika

-- 19 sty 2013, o 23:04 --

ps. tu masz jeden z wielu tematow na akp

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 7&t=119997" onclick="window.open(this.href);return false;

tam gdzie puszczalo olej regeneracja tam gdzie nie puszczalo wystarczylo czyscic z nagaru
Pozdrawiam misiek.
MY RIDE - KLIK Niebieski MY RIDE - KLIK Czarny

Obrazek - A3
Obrazek - Niebieski
Obrazek - Czarny
TorSen Potega Szos !!! i nie tylko

matysss
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 934
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 20:35
imie: Mateusz
Marka: Audi
Model: S4 8K
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CAKA
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Burton on Trent

Re: [Turbiny] TurboTimer

Post autor: matysss » niedziela, 20 stycznia 2013, 23:04

Misiek dobrze gada. Ja dodam jeszcze od siebie, ze tu nie chodzi tylko o turbo, poniewaz usmazony olej pozniej krazy po calym silniku, zapycha magistrale, pompe oleju i tworzy nagar... Fajny gadget.
A4 1.9TDI 211ghp http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg" onclick="window.open(this.href);return false; - bylo
A6 C6 2.0 TFSI 260bhp s-line http://www.youtube.com/watch?v=m9xMN-FS_X4" onclick="window.open(this.href);return false; - bylo
A5 3.0 TDI quattro CAPA manual 315bhp/660nm DPFoff - bylo
S4 3.0TFSI AVANT STAGE 2 - jest

Awatar użytkownika
paw1972
Moderator
Moderator
Posty: 2218
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 13:59
imie: Pawel
Marka: Audi
Model: A7 S Line Quattro
poj. Silnika: 3000
kod silnika: CDUC
Rocznik: 2011
Lokalizacja: Aylesbury

Re: [Turbiny] TurboTimer

Post autor: paw1972 » niedziela, 20 stycznia 2013, 23:59

Czasami Misiek dobrze gada :P Tak przy okazji - w moim poprzednim C5 2.5 TDI turbo było sprawdzane przy przebiegu 320 tys. km - było od nowości, brak luzów, ciśnienie doskonałe, czysta jak łza, kierownice pracowały sprawnie, silnik nie brał oleju, nie trzeba było dolewac kropelki. W CRV turbina sie zjeb.... przy przebiegu 82 tys. mil - zapiekła się - -ciekawe jak poprzedni właściciel ją traktował.
A6 C5 2.5 TDI z wirusem na 210 KM/450 Nm
Sprzedane:
Obrazek
A6 C6 2.0 TDI S Line z wirusem około 180 KM: Sprzedane. Obecnie A7 3.0 TDI S Line Quattro 300 KM 680 Nm po programie.
a może to http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Misiek
Administrator
Administrator
Posty: 3112
Rejestracja: sobota, 20 marca 2010, 16:19
imie: Marcin
Marka: audi
Model: 90 B3
poj. Silnika: 2200
kod silnika: kv
Rocznik: 1989
Lokalizacja: Gadnsk/Cardiff
Kontakt:

Re: Odp: [Turbiny] TurboTimer

Post autor: Misiek » poniedziałek, 21 stycznia 2013, 00:02

Pawelku tyle ma wlasnie moje a3 i ori turbo

Wysyłane z mojego LT26i za pomocą Tapatalk 2
Pozdrawiam misiek.
MY RIDE - KLIK Niebieski MY RIDE - KLIK Czarny

Obrazek - A3
Obrazek - Niebieski
Obrazek - Czarny
TorSen Potega Szos !!! i nie tylko

Awatar użytkownika
Bunia
Forumowicz 20%
Forumowicz 20%
Posty: 41
Rejestracja: czwartek, 30 grudnia 2010, 12:17
imie: Marcin
Marka: Audi
Model: A6 C5
poj. Silnika: 1799
kod silnika: apu
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Zory/Rugby
Kontakt:

Re: [Turbiny] TurboTimer

Post autor: Bunia » piątek, 15 lutego 2013, 21:34

ja mam takowy u siebie w scooby dobra sprawa mozliwosc ustawienia czasu ja mam na 1,10 min.

ODPOWIEDZ